torsdag 26 september 2013

Bildelslagret i Kalmar

När jag var liten....jodå även då var jag intresserad av bilar och som elvaåring så cyklade jag runt och spanade in läget speciellt med siktet inställt på bilskroten Bildelslagret på Norra vägen i Kalmar där Gunnar Johansson huserade.


Jag spenderade rätt mycket tid där ibland...och man fick faktiskt gå in och titta bara man var försiktig som Gunnar sa...och som trettonåring så hade man faktiskt en plan.....i hörnet mot Malbördsvägen stod en bil som jag inte bara kunde motstå...bullig...gullig och jag tänkte den där skulle man rädda härifrån.


Nu blev det aldrig aktuellt att rädda den kanske den överlevde för den var komplett det fanns faktiskt hela bilar kvar på skroten...och Gunnar hade stenkoll på allt..behövde du ett dörrhandtag så sa han, längst bort till vänster... fjärde lådan från höger...ja där låg ett exakt sånt dörrhandtag som satt i min Dodge.........märkligt...men sant.


Vad det var för bil? Jo en liten blå Renault....för vem kan stå emot detta charmtroll med svansmotor, bilden visar en helt annan bil, eller kanske inte för den var ju en Kalmarbil så...vem vet men jag köpte inte en Renault, jag köpte en Scania istället, fast då hade jag ju nått 16 år och traktor hägrade.

Att jag sen stod som spekulant på en vit sådan, men ångrade mig är en helt annan historia...jag köper nog ingen sån Renault, det är nog inte menat för mig helt enkelt.

 

Inga kommentarer: