torsdag 8 september 2016

Vad läser du?

Den frågan har man fått några gånger och noveller, romaner, skönlitteratur passerar omärkta serietidningar har faktiskt öppnats....men när en instruktionsbok till ett intressant fordon kommer i vägen kan jag inte låta bli att bänka mig, speciellt gamla böcker där allt är utförligt beskrivet så till den minsta grad att till och med mekanikern tidpunkt för kaffepaus finns med.

Moderna instruktionsböcker inleds med...kontakta verkstaden.......iskallt...nä tacka vet jag inledningar som:  

Denna bok omfattar beskrivning och reparationsanvisningar för....ja ni fattar och jag nördar ner mig i ytterligare en bok.

Lastterrängbil 912 till exempel 183 sidor tjock som en "riktig" bok men väldigt mycket intressantare och sånt läser jag helt enkelt.

Om man sen får användning av böckerna i framtiden så är det ju ett plus i kanten.





 

Inga kommentarer: