söndag 16 november 2014

Över bron...

Men vi börjar vid Malmen eller rättare sagt korsningen Postgatan och Esplanaden och för dig som noterar posttjorven i ytterkant så är det faktiskt så att posten hade sitt kontor i fastigheten till vänster på bilden, och ser man bort längs gatan så ser man hela vägen ut på Norra vägen.

Tänka sig att få se en Peugeot 405 kombi med tillkopplad släpvagn, och Gulfskylten som lyser upp tillvaron för bilister och gångtrafikanter.

 

Ja...då så vi tar oss i rask takt fram till Ölandsleden där man förr i tiden kunde få uppleva kilometer långa köer som ibland..ja eller rätt ofta bevakades av polis och ibland fanns även bärgningsbil på plats ifall någon bilist råkade ut för missöde.

När vi sen åker över Ölandsborn så kan vi inte annat än bli nostalgiska och minnas hur det var för bilisterna att åka färja innan bron byggdes.

Vi tar väg 136 och stannar på Klinta camping.





4 kommentarer:

Larsson sa...

Riktigt trevliga bilder Du har lagt upp på sistone!

Marie´s sa...

Där höll vi till när vi var unga...usch det låter som man är skitgammal=)
En natt blåste tältet sönder och vi fick rädda det som kunde räddas=)

Nu är jag trött som fasen..två timmar jobb kvar..kul va.. kram

FLAK sa...

Tack Larsson!

Emma sa...

Är du verkligen såååå gammal att du minns det? :)
På klimat tillbringade jag o min familj alltid 4 veckor på sommaren från det att jag var ett år till jag var 17 år. Och nu när jag är vuxen tar jag själv med min familj dit varje sommar! Bästa familjecampingen som jag verkligen älskar att vara på!