söndag 7 april 2013

Oves....

Och vem är då Oves? njae vem Ove skulle vara vet jag inte men företaget hette Oves bageri i Mjölby och här är ett reklamblad om just glassdessert...sånt gillar jag=)

Rätt kul grej att koppla ihop en rulltårta med en helt glasspaket..så där rakt på..ja lite som jag gjorde när man var liten köpte tresmaken på den tiden då den var i en kantig pappersförpackning sen delade man den efter tycke och smak..

Rakt över eller tvärs över och sen åt man glassen med sked direkt ut förpackningshalvorna.






8 kommentarer:

Gittan sa...

Mums...det ser gott ut!! =)

Perra sa...

3-smaken var praktisk för då kunde brorsan och jag dela så båda blev nöjda ;-)

tindra sa...

Min yngsta son är döpt efter oves rulltårta.jag låg på BB 1970 den 13 januari. Tänkte döpa honom till knut men de ville inte min man.när min man hälsade påminner på eftermiddagen den 14.e så hade han en rulltårta med sej.oves rulltårta då sa jag ..ove ska han heta..ock så blev de.

FLAK sa...

Tack Tindra=) och då är din son och jag jämngamla.

Robban sa...

Oves bageri.
Ägaren hette Ove Lundqvist och bageriet låg i Habblarp 5km utanför Mjölby, jag växte upp där och var där och tiggde rulltårta och muffins.
Ove sålde det senare till en av sina anställda
Som flyttade verksamheten till Vansbro där det slutade med konkurs 1976.
Robban

Tetrissa sa...

Pappa kom ibland hem med en sopsäck full med kasserade rulltårtor och mer, det hade han att ge till hönsen och kaninerna.

Unknown sa...

Ove Lundkvist var min äldre kusin. Rulltårtor, tårtbottnar och kokosbollar hade Oves signatur.
Ove var bördig från Södermanland

FLAK sa...

Kul att du kommenterade angående Ove och tack för informationen. mvh David