tisdag 12 februari 2013

Lok T44

T44:an  används än idag, och jag har alltid gillat just T43:an och T44..ja det kan ju bero på att den motsvarar landsvägarnas lastbilsdragare, men har man sett en orange T44:a så kan man inte låta bli att uppskatta synen.

Denna handhavande pärm hittade jag faktiskt på ett rätt lustigt sätt, en dag skulle jag hämta en container på en plats mitt i Kalmar, och jag fick där på granntomten se en annan container som en byggfirma hade tömt byggavfall i från ett hus.

Så jag tog en lite omväg och tog ett snack med en av snickarna, efter det så klättrade jag upp på containern för att slänga en blick i containern, ja man vet ju aldrig, och jag fick se något rött litet..som såg ut som en pärm..jag fick klättra i och kom upp med pärmen och fick se SJ loggan, oj handhavande av T44:an, ja så fann jag denna lilla pärm som även innefattar motorvagn Y1.













 


1 kommentar:

Perra sa...

T44:an har man suttit på i många, många timmar. Ett mycket bra och driftsäkert lok som sällan krånglar.