onsdag 17 oktober 2012

Djurvård Zo..ologiskt?

Uppdrag granskning tar upp Parken Zoo..missförhållande, men den stora frågan jag ställer mig är finns det ingen form av dokumentation om djuren..vad som händer, när det hände ja det finns ju lagkrav på dokumentation på nötkreatur..hästar..hundar..katter men tydligen inte på zoologiskadjur? därtill också utrotningshotade djur? är dom inte reglerade? var finns detta djur? den frågan ska väl inte ens behöva ställas.

 

Att sen förklaringarna till vad som skett med dom diverse djuren haglar från chefen på zooverksamheten vilket gör att man undrar om dom verkligen har koll alls.

 

Man får ju verkligen hoppas på att situationen är under polisutredning och att länsstyrelsen och polisen redan gjort ett tillslag mot dom brott som tydligen gjorts på den verksamheten.

 

För skulle en bonde avliva sina djur och låta dom ligga kvar på gården, så kommer länsstyrelsen dit direkt, och som hundägare får du inte gräva ner din hund utan tillstånd....så hur kan det komma sig att våra tillsynsmyndigheter ser mellan fingrarna i dessa fall.

 

Summa sumarum..lägg ner alla zoo som inte sköter sig för jag tror inte att medelsvensson vill se några djur som "kanske" kommer att avlivas ett tag efter för att dom blev "sjuka".eller för "gamla" hjälp mig minnas....

 

Tänk om vården av människor bedrevs på det viset...ja han blev för gammal så han dog..tror jag eller så skickade vi iväg honom till...jag minns inte riktigt..han blev sjuk....hemska tanke...socialstyrelsen skulle slå till direkt.

1 kommentar:

Perra sa...

Bra inlägg!