söndag 4 maj 2014

Handfast

Herr Stofil här.

Man kan få sig en funderare om dagens hypermoderna samhälle där allt ska ske på ett ögonblick och där man har försökt att sudda ut en företeelse som finns på var och varannan hylla i butiken nämligen tidningarna, för allt var ju förespått att bli digitaliserat och den fysiska tidningens tidevarv var ett minne blott men se där drog dom sig vid näsan och än idag är tidningar något som säljer bra.


För vem står ut med att läsa större artiklar på en Ipad..smarttelefon eller surfplatta..ja det senaste låter ju som något hämtat ur en Woody på surfingstranden på det glada sextiotalet.....


För när man går till affären, ja eller möjligtvis cyklar på lämplig cykel...modell minicykel eller i värsta fall får ett infall av bilkörning och transporterar sig till kiosken för att inhandla en tidning, en korv och en Pucko så förväntar jag mig en stund av totalt lugn och avslappning läsandes om dom senaste projekten som lämnat någons garage detta halvåret.


Att ständigt swischa sig fram med pekfingret på en skärm i jakten på artikeln med myrtext så man får peta och pilla valda delar av texten till läsbar storlek får iallafall vederbörande på ett osedvanligt dåligt humör, nej tacka vet jag en hederlig tidning, och finns det ingen ny tidning så stolpar man in på närmaste loppis i jakten på en gammal tidning som du förhoppningsvis inte sett innan.


Så jag håller mig utan förbehåll och betänkligheter till en hederlig gammal tidning som man dessutom kan spara för senare stunder av total stiltje och sinnesfrid framför ett reportage om en entusiastisk ägare till ett intressant fordon.

Här är ytterligare en förespråkare av denna meditativa sysselsättning som med bred marginal brädar både Yoga och fotbad...fast det senare kan man ju faktiskt göra om man sitter och läser..se dock till att ha en handduk i beredskap, en kanna med varmt vatten ifall vattnet kallnar och sist men inte minst var noga med vätskebalansen även inuti kroppen, ett glas väl vald dricka ska alltid finnas inom räckhåll.

 http://imperial58.blogspot.se/2014/05/magazine-moment.html

Här är ett kollage av lämpliga tidningar enligt min smak...

Herr Stofil i fåtöljen...och något hashtag bjuder jag då rakt inte på för det fick väl folk nog av på sextiotalet eller?

 


 


2 kommentarer:

Herr Stömell sa...

Håller fullständigt med om papperstidningens förträfflighet. Tyvärr är Pucko numera en danskägd produkt, precis som Pripps öl. Men som kompensation är ju Felix ketchup och Frödinge ostkaka norskägda.

Imperial58 sa...

Det numret av Trailer har jag också!
Tidningar om lastbilar är annars väldigt ovanliga i min samling.