Med hopp om bättring från Kapten Stofil..ja Herr Stofil hänger givetvis med på klagomålen.
Televerket tar inte sitt ansvar
Då min telefon varit ur funktion, har jag förgäves försökt få hit en
reparatör.
Inte nog med att dom ifrågasätter sitt ansvar för min
telefonapparat; den impertinenta unga dam jag talade med föreslog att
jag skulle ta med mig apparaten ifråga till närmsta "Teliabutik"!
Vaförslag?
Hur skulle det gå till? Inte nog med att den är tung att bära (bakelit
väger), den är ju till yttermera visso fast installerad i min hall,
vilket man tycker att en Televerksanställd borde känna till.
När jag med stort besvär lösgjort och medfört min defekta telefon till
en sån där "Telia-butik", så visar det sig att dom varken kan eller vill
reparera den.
I stället erbjöd man mig att köpa någon sorts
knappförsedd tvålask i skär och grå plastic! "DEN HAR ÄVEN
telefonsvararfunktion", var det lama argument man försökte lura mig med,
som om jag inte skulle vara kapabel att svara själv!
Skulle jag behöva gå ut så gillrar jag upp en tjugofemöring på
telefonapparaten; eventuell ringsignals vibrationer får denna att falla
ner på hallbordet, vilket gör det enkelt att se om någon har ringt medan
jag var ute.
Denna metod har fungerat i alla tider, men skulle någon trots det ha
svårt att få tag på mig föreslår jag att vederbörande skickar ett brev.
Med hopp om bättring från Stofilerna
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar