måndag 2 februari 2015

Leo Lammertz nålar



5 kommentarer:

Thereseyvette sa...

Hej !

Har du någon information om dessa nålar? Jag ärvde ett set av min morfar av exakt samma typ.

Tacksam för svar

mvh Therese M

FLAK sa...

Hej Tyvärr har jag ingen koll på Leo Lammertz men det verkar som tillverkaren var tysk eller möjligtvis holländsk, i övrigt saknar jag information förutom det faktum att dessa nålar har kommer från min mors släkt.
Tack för kommentaren och intresset. Med vänlig hälsning David

Thereseyvette sa...

Hej David!
Tack för svar och lite info. Intressant. Vet du något om dess värde?
mvh
Therese

FLAK sa...

Tror nog inte att värdet är så högt men kuriosavärdet är ju högt=) men man vet ju aldrig för det finns ju samlare av symaterial, symaskiner och tyger och nålarna är av hög kvalitet. Med vänlig hälsning David

Thereseyvette sa...

Tack för svar, jag förstår.
Det är sant, kuriosavärdet är högt :)
mvh Therese