tisdag 4 mars 2014

Brödrosten

Tänk att en brödrost kan betyda så mycket, men är det en Elektro Helios så kan man liksom förstå att man kan fatta tycke för en sån.


En person som faktiskt hade en sån var faktiskt Laila Westersund som redan som 12 åring fick en brödrost i present av sin mor.


I mitt kök står min mors gamla brödrost.. och samma utmärka rost till dina brödskivor..men passa fingrarna om du är känslig för värme...och kolla så att det inte bränns vid, det är nämligen du som är den som vänder skivorna.


Nåväl yrvädret från Trollhättan, Laila var iallafall helnöjd med sin brödrost, så även vi....Laila får allt skynda sig få loss brödet på bilden....för just så ser det ut när brödet fastnat och inte vill lossna.


Njae vän av ordning behöver inte vara orolig, det syns att rosten inte är igång för annars hade trådarna varit röda.


 


2 kommentarer:

crister sa...

Jag har en likadan brödrost, men jag har även en somdet bara står "Helios" på. Vet du något om detta ?

FLAK sa...

Jag har faktiskt ingen aning men riktigt kul att du också har en sån utmärkt brödrost=)