måndag 15 juli 2013

Gamla fotografier

Några små godbitar från närområdet, gamla Texaco i Söderåkra var från början en  Caltexstation.

Några godbitar till, Hagby bil & smide där man tillverkade påbyggnader lastbilar, samt byggde om fordon och där även diverse sedvanliga smidesarbeten utfördes.

 

Torsås mitt i centrum med kommunhuset i focus

Torget i Torsås med gamla SJ i förgrunden, Tuppenhuset mitt i synfältet, drabbades av brand och revs sedan.

 Här har vi lyckliga barn...fast jag erkänner jag skulle gärna vilja ha just en sån Saabtrampbil.....=)


1 kommentar:

Suss sa...

Hej!

Jag lyckades bildsöka mig fram till er sida. Har ni mer historia kring macken i Söderåkra? Min sambo med familj har tagit över den sedan i slutet av förra året så är nyfiken på lite historia. Får vi låna bilden på Texacomacken? Var kommer den ifrån och har ni något ungefärligt årtal?

Med vänliga hälsningar,
Susan