fredag 15 mars 2013

Smartphone

Ja... jag erkänner jag gillar min mobil.... min gamla Nokia..3120 OBS ej classicmodellen=) och den hänger fortfarande med....men minnet är inte det bästa..ja vad begär man för en pensionär..ja för räknar man i mobilår så är ju en sån från 2005-06 stenålder...och det är ju ett under att den fortfarande lever...skrället..men täckning finns överallt..nästan=) lite som reklamen lovar för alla bredbands och telefonoperatörer....och vill man så kan man faktiskt surfa..men det gör man bara inte...iallafall inte på telefunken....

Smartfåne..pyttsan min gamling måste ju vara otroligt smart som överlevt alla dessa år..han är så att säga streetsmart...antalet gånger som den varit i golvet? studs... bonk och ooops har jag tappat räkningen på men den lever....ja menar tänk iphånarna, lite regn..lägg där till ooop den slant ur handen..slut i rutan....... 

Men min gamling mår bra men är en aning slö på grund av bristande eller ska vi säga svikande minne....

Man får väl förr eller senare byta den..men emot vad? studståligt vattensäkert..fan jag tror jag ska byta den till 5140=) jo en sån finns i en låda ifall 3120..n skulle torska ur.....nymodig..aktuell..senaste prylen..PAH!


2 kommentarer:

Anonym sa...

den såg nästan ut som nåt ifrån 2003 eller 04, har själv en Samsung B2700 funkar utmärkt men ett kasst minneskort är ingen höjdare! den ja mobilen alltså är ifrån 2007 så alla uppskattar inte pekskärmarna och ipads/iphone även om det är vad alla vill ha...INTE!

hade en hTc wildfire men sålde den endast 3-4 månader efter jag fått tag på den, så fantastisk var den...men vi som föddes utan mobiltelefoner och annat digitalt är inga senaste nytt jägare precis :)

khina sa...

Smartphone är inget för mig heller! Min gamla dumphone duger mycket bra att ringa på för... det är väl därför man har en telefon, eller??