lördag 28 maj 2011

Volvofestivalen Mantorp Park 1994

Lite minnen från förr när jag sorterade kort....

Åkte upp till Mantorp med min Valp med jeepkärra, och någonstans ovanför Oskarshamn låste sig bromsarna på Valpen på grund av överhettning....medhavd 25 liters dunk med vatten hälldes på bromsarna och jag satte mig en stund i gräset för att fika.

En stund senare kollades bromsarna och dom hade släppt, inga fler missöden med bromsarna hände dock på resten av resan.

Rätt kul att ställa ut en militärvalp bland alla välputsade snyggisbilar och den blev uppskattad, speciellt kärran.

Sov över inne i valpen på en medhavd madrass...riktigt bekvämt och te kokades på det militära spritköket,
primitivt som resten av ekipaget men enkelhet är en dygd.

Hemresan gick som en dans och valpen gjorde ett par långresor innan den såldes till Öland där den fortfarande finns, iallafall senast jag kollade på bilregistret.

Ibland saknar man den....men man sparade ju på lite utrustning, spaden, domkraften, förbandslådan och instruktionsboken så kanske man köper en ny nångång.......kanske var det.....




1 kommentar:

F.S. sa...

Riktigt intressant och trevligt att se och läsa om dina gamla bilder.