söndag 22 augusti 2010

Volvobilar i skåpet


Vem har inte uppmärksammat dessa modellbilar, jag menar tänk om dessa bilar funnits när man var liten...huvaligen vilken julafton alla små barn hade fått när dom packade upp en Volvo Amazon.......fast Corgi, Majorettebilarna var ju inte helt fel och Galanite, Tomte plastbilarna gjorde ju en och annan julaftonskväll magisk.

Mina två, Amazonen och PV:n är dom enda, (ja en blå Impala cab fortfarande ouppackad i lådan också) stormodellerna jag köpt för dom tar ju plats om man så säger.

Detaljrikedomen och kultstatusen är skyhög och man kan tillbringa många stunder funderandes över hur Amazonen skulle göra sig med V8, med rätt stuk med magsfälgar med slicks....

Fast man låter bli även om det kliar i fingrarna...fast...svärfar har en röd Amazon som trillade i golvet och den har man ju spanat på....

2 kommentarer:

The StarChief sa...

Kommer du ihåg om det var Corgi som du nämner, Jag hade en PV och en Amazoncombi om jag minns rätt,
Dom va fina man kund kränga av däcken och det var ofta dom som försvann först.

FLAK sa...

Det är Revell som gör dom.
Maffiga modeller som verkligen ligger rätt i tid och rum.