lördag 15 maj 2010

OK i våra tankar

Visst är det något speciellt med OK, som är något av kult.

Där samlade sig alla och där inhandlades glassen på semestern, Volvo reservdelar fanns på hyllorna.
Man kunde fixa en ny gräsklippare, trädgårdmöbler, ny cykel eller varför inte bygga upp en imponerade ljudanläggning med av Knutssondetaljer eller varför inte bara ge bilen en välbehövd tvätt.

Det mesta fanns i OK katalogen speciellt denna från 1985.



Radarvarnare någon?
Man lämnade sin bil på OK verkstaden där fullservice och reparationer utfördes.
Fast nu ska inte gemene man tro att Nostalgimacken halat Fina flaggan till förmån för OK,
denna tillfälliga "otrohet" är endast en nostalgisk tillbaka blick.............:)

3 kommentarer:

Larsson sa...

En sådan radarvarnade hade Larsson! Fungerade utmärkt!

Mercury sa...

Ja visst var det högre status på ok förr, de hade allt. Jag tog tom mitt MC kort på deras trafikskola 85 var det. Och det var där jag träffade min sambo för snart -25 år sedan - trafikskolan finns ej mer men sambon är kvar ialllafall. Vi hade samma uppkörningsdag för MC.

The StarChief sa...

Japp OK var först med gör det själv hall och där hängde man.
tror jag skall göra ett ok inlägg.