Osäljbar.....men väl en pärla i sig
Vi har gjort en liten speciell sak som faktiskt inte är så vanlig i alla fall inte något som vi hört talas om.
Vår målsättning var att inte placera en annons i en tidning eller annat forum...här finns ju redan Muller :D
Och meningen med detta var att slippa få oseriösa svar från V8 törstande och vinkelslipsvänliga förespråkare som endast hade som avsikt att utvinna pumpen eller ramen eller motorn och inte se den historiska helheten i ett sådant ekipage.
Vi kontaktade Sveriges brandbilsmuseer för att höra sig för om det fanns intresse för denna Volvo Trygge med tillkopplad Albin motorspruta.
Men tyvärr visade det sig att inget av museerna har visat ett gediget intresse utan avfärdat projektet som antingen för dyrt eller för mycket arbete.
Skam den som ger sig och detta innebär ju att då får man helt enkelt renovera den själv vilket skapar ett om än ännu större moment 22 då det innebär att värdet på projektet i det närmaste bli ännu mer osäljbart i alla fall i förhållande till insatsen.
Så vad säger moralen i detta skede....själv är bäste dräng även om detta innebär att renoveringen kommer att dra ut på tiden.
Märkligt att museer inte har en budget och en vilja att bevara dylika klenoder som just Muller och Albin.
Vi ska fundera på det nästa gång vi besöker ett museum för har man "rätt" typ av fordon hamnar det direkt på museum.
2 kommentarer:
Konstigt! Eller finns det så gott om gamla brandbilar?
Frågan är väl om det måste vara en viss typ av brandbil för att vara intressant.
Det har ju ratats en Volvo Långnos stegbil också och den såldes till Tyskland utan stege.
Just Volvo Trygge med helbyggd kaross borde ju vara intressant och är idag i denna karosstyp närmaste utrotad.
Skicka en kommentar