onsdag 8 juli 2015

Ljungmans Star 167:or

När vi nu själva är ägare till en Star 167:a så kan man ju inte låta bli att dokumentera övriga pumpar lite varstans och här har ni tre kämpar som stannat av i pumpningen.

Känner du till en Star 167:a hör gärna av dig och skicka gärna en bild med serienummer, ålder, ja du ser, är man arkivråtta så är man.....=)

 

Årsmodell  1968 nummer 3654

Årsmodell 1969 nummer 7701

Årsmodell 1974  nummer 20346

Ja och så bild på en Star 400 Mix förstås som liksom bad om att bli fotograferad.

Årsmodell 1970 nummer okänt, skadad skylt

Våran lilla pump då?

årsmodell 1966 nummer 487


 


 


 


 


5 kommentarer:

Markus Lundkvist sa...

Hej jag är själv ägare nu till en 167 som ska renoveras
Antingen gulf eller Bp
Var har ni fått tag på nya mätartavlor oh skylten regular? Söker även andra delar till den
Maila gärna Bankors2@hotmail.com

FLAK sa...

Hej
Kul att du renoverar en klassiker och lite av en ikon, Star 167 är enligt oss en stilikon som förtjänar sin plats i historien.
Mätartavlan är originalet som jag fräschat upp och Regularskylten har jag själv tillverkat av plexiglas.
Finamärkerna är oxå egen design, ja jag är gammal reklamare så det ligger nära till hands.
Här finner du reservdelar och annat och annonsera gärna så får du säkert svar.
https://ljungmans.wordpress.com/
Skicka gärna bild och tillverkningsnumret/årsmodell på din pump då jag samlar in dylika nummer på skoj.
Vi har tillverkningsnummer 487 och årsmodell 1966
Mvh David
Nostalgimacken i Bergkvara

MoppeDan sa...

Var ser man tillv nr på dom

MoppeDan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MoppeDan sa...

Jag har 15568 , då är den väl från 1972-73 . Mvh Dan Lindberg tel