fredag 20 mars 2015

Vi detaljstuderar.......

En bild från Larmtorget i Kalmar detaljstuderas för man kan allt hitta ett par godbitar där i helheten.


Vi tar oss en titt och längst upp till vänster på hustaket ser vi plötsligt Röda Ugglan vaka över stadens chokladkunder.



Konstapeln har satt klorna i en bilist...eller så är det bara en bekant till ordningsmakten.



Kanske en flygande besiktning...dock inte av Röda Ugglan.....


Den lilla röda kioskvagnen var ett välbesökt mål för stadens flanörer.

Undrar just vad Resefr.....var för något? fick för mig att detta var SJ resebyrå men efter kontroll så låg den på Storgatan 26.

Ett härligt konditori mitt på torget....en samlingspunkt för gammal och ung.

Detta var innan gågatorna tog över stadsbilden, man umgicks och se en Autounion i full fläng.....



Ett ögonblick från Larmtorget i Kalmar.

5 kommentarer:

Lars H sa...

Jag älskar sådana här bilder!
Men på sjätte bilden, står det inte reseffekter över vad som väl idag är affären som numera heter Närstads, snarare än resebyrå?

Larsson sa...

Det är ögonblicken som finns kvar :-)

FLAK sa...

Helt riktigt Lasse efter kontroll såg jag att SJ resebyrå låg på Storgatan 26 alltså ett kvarter bort från Larmtorget.

Sådana här bilder får även mig att må bra=)

Tibbe sa...

Hej
SJ Resebyrå låg på Storgatan 26 1964-75. Mer om SJ Resebyrå Kalmar på http://sjrk.se/omrbr/kalmar.html
Mejla gärna resebyråbilden till inblick@jrk.se för publicering på vår hemsida. Tack!

Tibbe sa...

Korrekt period för SJ Resebyrå ska vara 5 april 1965 - maj 1974.