tisdag 2 september 2014

Ninna..ninna ninna...na...

Okej då ni fattar...ännu en "bok" som jag precis fått hem och det är en riktig höjdare för jag känner igen mig i denna bok, uppbyggnaden, historien, faktauppbyggnad och framförallt viljan att föra historiken vidare och samla allt på en plats, för just sån är jag.


Så vi tar oss en titt på ambulansverksamheten i Nybro kommun från 1920-1984, klassiskt upplägg, och framförallt fylld av kuriosa, smått och gott som gör att man sitter och småmyser för just så ska en bok vara enligt min smak, så där lite lagom nördig, faktaspäckad och illustrerad av intressanta ambulansbilder och annonser.


Boken finns inte ute i handeln utan man får helt enkelt hör av sig till Nybro kommun, men det är en begränsad upplaga.


Just därför passar jag på att reklama denna skrift som redan innan den kommit ut blev k-märkt iallafall i mina ögon.




 


1 kommentar:

Linda sa...

Vilken lustig bok det är väl ett häfte? men säkert intressant ämne.
Jag måste bara höra hur gick det idag? (är ju lite nyfiken) för det var väl idag, och du vet att jag håller alla tummar&tår kram