lördag 5 april 2014

Hmmm..

Förlåt mig och herr Stofil kommer fram för ett inlägg men jag kan liksom inte hålla mig..jag är stenhård i mitt utlåtande trots att Volvo själva är helnöjda med sin nya FH serie..ja vi talar om nya lastbilen från Volvo trucks.

Man har börjat möta dom nu på vägen..intetsägande..anonyma..och enligt mitt tycke och smak ett steg emot likriktningen att allt ska vara exakt likadant och det enda du på relativt håll kan se att du möter en Volvo är det snedställda Volvostrecket med logotypen som är så klassiskt för märket.

 

Annars andas designen hypermodern..personbilsdesign och framförallt du kan på långt håll inte avgöra om det är en MAN eller möjligtvis en DAF...

Scania däremot har än så länge behållit och vårdat sin särställning, och man ser på långt håll att där kommer en Scania.

Frågan lyder.......voffo gör di på detta viset? för tittar man tillbaka ja kanske med nostalgi i backspegeln så såg man på miltals avstånd att här kommer en Volvo..det fanns inga tvivel..det bara var så..



Jag kanske är en hopplös Stofil..en farbror..stofil men en sån här sak retar jag mig på..helt enkelt..jag säger så är det sagt..det var bättre förr.

Volvo har säkerligen lagt ner stora kapital på att skapa den nya modellen men här kommer mitt förslag helt gratis...





1 kommentar:

Larsson sa...

Håller med...