lördag 25 januari 2014

Om jag..tema..

Vad skulle du göra om du flyttade till....

Och vad skulle du köra?...ja ni fattar...

Så flyttar jag till förenta staterna och en varm plats då så ska jag inte..märk väl INTE åka runt i en vanlig Ferrari eller annan röd sportvagn..man vill ju utmärka sig så där skulle en sån här passa förträffligt eller?

Det kanske inte är någon överhängande risk för snö..dåligt väglag men man kan ju ta sig en tur på stranden.....=)

Fast jag är ingen sån människa...jo terrängbilar och sol gillas...så varför inte....men jag stannar nog kvar i ett omväxlande väderlag så då behöver man en rejäl snömobil..ingen smått patetisk snöskoter här inte för kommer snön så ska man fasiken sitta skönt och bekvämt inne i en kupé och åka.


Det här är vad jag kallar snödäck så M&S däcken kan dra något gammalt över sig.

Men allt som har något gott med sig kan ju vara farligt för hälsan..ja så heter det i sensmoralen så därför visar vi nu vad som händer om man nu skulle råka krocka med en dylik terrängbil....notera att karossen lossnar från chassit...ja krocktesten utfördes troligtvis inte av Euro Ncap för då hade ju betyget blivit..CRAP som man säger i staterna.

Frågan man ställer sig blir...varför hade dom inga krockdockor i bilen, speciellt på dom snedställda stolarna i bak? och vem tog sig tid och resurs att överhuvudtaget göra denna krocktest på en sån bil...vi alla vet att dessa fordon bara skapades för ett syfte, att så smidigt som möjligt förflytta folk i terräng och på dåliga vägar.


Det får osökt mig att tänka på min egen Volvo Valp och förarmiljön som var utformad i 4 mm massiv plåt och gigantisk bakelitratt samt ett midjebälte i bästa fall för att kunna hålla sig kvar i sätet vid terrängkörning, säkerhet...njae..men visst var det kul att köra.

Inga kommentarer: