söndag 19 maj 2013

Taxidriver!

Vad gör man på en söndag när det regnar?, jo man ränner ner i källaren och tittar igenom några lådor och vad finner man, jo ett gammalt spel från 1976..så ikväll gjorde vi ett provspel..som taxichaffisar=)

Tjänar man grova pengar runt banan? njae..man hamnar på verkstaden och får stå över och får böta för fortkörning, felparkering rätt ofta men jag knåpade ihop 170 spänn.....åldergräns 7-14=)vem som vann? jag vem annars=) med fem kronor....

Valörerna i spelet gick från 1-5-10-20...







Ja nu ska tilläggas att det egentligen ska vara en elmotor som ska skaka runt taxibilarna men den fungerade inte så vi tog en glasstärning istället...

4 kommentarer:

Perra sa...

Ser ut som att ni hade en trevlig söndag. :-) Det spelet kan jag inte minnas att jag sett tidigare.

Vinyl karlsson sa...

Taxi var god dröj det gäller väl i detta spel eller har jag fel
Med vänlig hälsning nostalgiarkivet

Unknown sa...

Jag undrade just om motorn fortfarande funkade, min är också sönder. Kul spel när man var grabb i varje fall.

FLAK sa...

Ska ta och renovera kopplingarna och kontakten vid tillfälle, annars så fungerar elmotorn som driver skakfunktionen=)