måndag 20 maj 2013

Macken på bakgården

Jag trodde faktiskt inte vi hade något kort på bensinmacken i Tidaholm men bakom mormor och morfars hus låg faktiskt en mack, och när jag var liten så var man alltid där nere för att bilspana..senare fick jag jobb där..att putsa rutorna på kunders bilar...ja fast det sysslan var ju inte så svår för en liten grabb med sinne för bilar, med rena rutor=) lönen blev nog en glass eller möjligtvis den stora äran att få se stans bilpark...tänk Opel Rekorder, Amazoner, och en och annan Saab


Men nu undrar jag var vad det för bolag, OK? eller...jag ser då inga logotyper så hjälp!

Och när man slår på adressen så finns faktiskt en Statoilmack där....

 

 


3 kommentarer:

Gittan sa...

Kan det vara Tapp??

Grandprix 63 sa...

På den översta, äldre bilden, är det Esso som säljer soppan

FLAK sa...

Tackar och kul att det var Esso.