lördag 21 juli 2012

Testunden......


 En tekanna med stil...hmm...... sil ska det vara....=)


Visst dom finns i alla tänkbara former men är det inte så att en klassisk engelsk tekanna ska vara brun, med en rätt tilltalande rund form och ett greppvänligt handtag och sist men inte minst hällpipen som är utformad så att risken för spill är i det närmaste obefintlig.


Tesorten, eller fabrikatet på téet är en fråga för dom lärda..själv dricker jag Kooh-i-noor, Ceylon Tea som är en klassiker helt utan smakförbättringar, och det är löste.


Hur ska man då fånga upp téet i kannan? jo här kommer tingest nummer två..jodå i detta inlägg hyllar vi två saker som liksom hör ihop.


Tesilen, den lilla bruna silen som är lika mycket klassiker som kannan, men det ska vara plastsilen, den i brunt, ja här skulle man kunna dra paralleller till fyra nyaser av brunt men då vi endast har två saker, hmm tre saker om du räknar téet så låter vi bli.


En fylld kanna med gott te och en rejäl tekopp gör kvällstunden så mycket bättre, se där ja en sak till..då har vi fyra saker fast i mitt fall är koppen blå=)
Just därför k-märker jag tekannan och framförallt tesilen.



3 kommentarer:

Perra sa...

Just så ska en tekanna se ut och jag har en likadan. Vilken smak man föredrar är en smaksak...

Gittan sa...

En klassiker...vi K-märker!!

Mercury sa...

Ja vi hade tjejkvällar runt tekannan av sådant slag i min ungdom. Nuförtiden kör jag mest påste.