tisdag 24 juli 2012

Bloggfundering...

Först och främst: fick ett meddelande om att kontot för bilder var maxat...kul så nu vill dom att man ska betala..hmm tror inte det så nu återstår bara att njae vad föreslår ni? hur slipper man betala... ny Nostalgimackenblogg...?! man får tydligen 5 gb bildminne..gratis sen är det kört..jag får fundera, men bara så ni vet gamla Nostalgimacken kommer finnas kvar..men ska jag lägga in bilder får jag nog fundera ut något annat...en blogg utan bilder skulle bli rätt tradig....

10 kommentarer:

Perra sa...

Det fick jag också för ett tag sedan men jag tror bara det kostade 30 eller 40 kr för 20 Gb. Då tycker jag det är enklare att betala än att byta och krångla.

Larsson sa...

Man kan ju lägga bilder på någon gratissida eller skaffa en egen domän.

KulTur i Natur - Tony sa...

Jag trodde blogspot gav 1024mb. Någon säger att bilder under 800px inte räknas av blogspot. En egen domän med alla de fördelar och vissa nackdelar det innebär kanske kan vara ett alternativ. På KulTur i Natur gjorde jag så att jag startade ett googlekonto till och gav det kontot tillgång till KTiN då har jag genast tillgång till fler gb. Och ni ser ingen skillnad allt ligger under KulTur i Natur som vanligt.
Med en domän har du fler möjligheter att utveckla webbsidan/bloggen under domännamnet och webbhotellet.

Larsson sa...

Tittade på mina bloggar hur jag ligger till:

"Just nu använder du 172MB (16%) i din 1024MB" stod det. Har Du verkligen så mycket bilder på Din blogg så Du redan har fullt?

Grandprix 63 sa...

Jag upprepar säkert lite av det de andra redan kommenterat.
Du borde precis som alla andra med blogger ha 1024MB i utrymme att ha bilder på. Det har tagit mig fyra år att nå upp i 96,7% och har varken små eller få bilder uppladdade. Du borde ha massor med utrymme kvar.

Snart är det alltså fullt för min del. Har ännu inte fått det påtalat om jag behöver betala för mer utrymme. Är du säker på att du inte utsatts för nåt lurendrejeri?

Det enklaste att komma åt mer utrymme är ju att registrera en ny blogspot genom blogger. Då har du mer utrymme med ett gränssnitt du är van vid. Bilderna går ju enkelt att visa på den gamla adressen.

Hoppas det löser sig

Larsson sa...

GP: Hur har Du kunnat kommit upp i så mycket? Har Du verkligen så många och "tunga" bilder? Låter konstigt... men säger Du så så är det väl så ;-)

FLAK sa...

Nostalgimacken och Blå Mocca blogg har haft rätt stora bilder men det är tydligen så att taket är nått..
99% så jag får nog fundera på att starta något nytt...får kolla lite..
tack för svar

FLAK sa...

Ska kolla om det funkar med ny profil..man kanske får ihop det...strul...

Kerstin sa...

Man kan ha ett Flickr PRO-konto på Flickr, kostar 20 dollar per år, och ladda upp alla bilder där. Då får man obegränsat utrymme på Flickr. Sedan hämtar man bilderna därifrån till blogginläggen. Då tar bilderna inget utrymme på bloggen, trots att det ser ut som vanligt. Så gör jag med min blogg.

Jh99 sa...

Kollade hos mig och inser att jag har en textblogg..
3 procent av 3072 mb utnyttjat..

Tänkte kan man inte bara starta en ny blogg.. som heter nostalgi macken arkivet eller nåt.. sen exportera allt dit. och lägga det nya i den aktiva..
Då blir det ju gratis.. :)