onsdag 7 juli 2021

En fin gammal bensinstation

 





8 kommentarer:

Larsson sa...

Sorgliga syner detta :-(

FLAK sa...

Å jag som tyckte det var en häftig syn, bensinpump fanns kvar inne i lokalen.
Tänk om man haft tillgång till den byggnaden, då hade en Nostalgimack/plats skapats vill jag lova.

Tony sa...

Jag tycker det är så fint att de låter det vara kvar så att man ser att här har det varit en bensinstation en gång i tiden. Det finns ju inte en chans att det fortfarande skulle kunna sälja bensin där i byggnaden nu med alla regler som numera finns. Skulle det mot förmodan säljas bensin skulle inte stationen så ut så här utan en automatstation sättas upp och förstöra byggnaden och all nostalgi i alla fall.

Herr Stömell sa...

Vemod och svunnen skönhet.
Tänk om den kunde bevaras, konserveras, precis så här. Inte kommersialiseras till ännu en ”nostalgimack” som belamras med prylar.
Bara en plats att njuta av, där man kan låta minnet löpa och för sin inre syn se alla liknande mackar man besökt eller passerat.

FLAK sa...

Jag håller fullständigt med och det var nästan overkligt att "hitta" denna plats som jag inte sett innan.
Man undrar ju vilket bensinmärke som regerade på den bensinstationen.

Herr Stömell sa...

Vi som vet att FLAK, alias David, gärna forskar i det förflutna, vi förväntar oss att du snart avslöjar för oss vilken bensin- respektive verkstadsverksamhet som ägde rumi fastigheten under dess glansdagar. 👍

FLAK sa...

Vi får se men nog ska det luskas lite=)

Herr Stömell sa...

👍