lördag 26 september 2020

Bucket list

Somliga klättrar i berg, kastar sig ut från flygplan i fallskärm eller gör en triathlon eller springer maraton.


Min bucket list är väl inte så brutal men väl så svår att lösa i alla fall med tanke på den tid som förflutit innan man så att säga funnit det man letar efter, ja för det man söker ska liksom komma ifatt en.


Jag kan ju knappast rangordna dessa saker men en Scania-Vabis frontskylt låg ju bra till..check
OBS original ingen kopia! Viktigt!!

Sen var det ju rätt trevligt att få tag på en stor Galanite Scania......check

Ja en vattenkanna från Gulf kanske vore något...man minns ju när man åkte till macken och självbetjänande sig.

Här hade det ju passat att ta upp Crescent tävlingshojen av modell 320 årsmodell 1968 med Campagnoloutrustning...som jag hittade i ett cykelställ och fick köpa......och sen sålde till Monarkmuseét, ja det var nog ett bucket list tillfälle men..........


Sen är det ju så att har man varit cyklist och tävlat på racercyklar så klappar ju hjärtat lite extra för just dessa hojar och Peugeot och Crescent har redan funnits i samlingen, men det var väl fasen om man inte kunde få tag på en mintgrön Bianchi.....en hägring som jag redan på 1990 talet spanade på men aldrig hade fått klorna i.



En gång i början av på 2000 talet var jag väldigt nära att få köpa just en sådan skönhet men ägaren ville inte sälja...så man fick vackert drömma.................


Till tillfället kom ett antal år senare och plötsligt får man se en cykel och jädrar i min låda det är en mintgrön (färgen heter Celeste) Bianchi till salu på auktion....sa jag till Maja...BJUD blev svaret och har regeringen gett godkännande så nekar man inte....check




Vad som sen finns på listan vet jag inte förrän jag ser det...=) ja för nog finns det tingestar som får hjärtat banka och nostalgikern att småle lite extra.


Telefonkiosken var ju rätt pulshöjande...........

Vi satt och slösurfade igen och......bucketlisten utökades men en liten sak.
Vi är nu nöjda ägare till en Volvo P544:a 
Ja vi får ju inte glömma Crescent 2000:)
Det var verkligen en bucketlist check.......




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, är gulf kannan till salu?

FLAK sa...

Hej och nej tyvärr den är inte till salu.
Tack för visat intresset=)