söndag 5 januari 2020

TLC

Bilar behöver lite TLC ibland och i helgen har Skogsmulle fått nytt avgasrör, ja nu blev det faktiskt inget nytt fast jag bemödat mig besväret att beställa ett nytt och fått hem ett Walkersystem.


Men det blev ett Smålandssystem...det var ett rör som behövde bytas så jag tog ur reservdelslagret....och jodå för nyfikna läsare kan nämnas att jag är en tråkmåns, en stofil som monterar originalsystem inga fria utblås snygga kromade slutrör...bara standard.

När bilen ändå bemödat sig att rulla in i uthuset, verkstaden var upptagen...….så passade jag på att fixa service, men oljebytet får allt vänta till våren, så även stora servicen på bromsarna.

Men byte av tändningsmaterial och utbyte av kylarvätska samt på fyllning av spolar, bromsvätska och givetvis koll av oljenivå i motor och drivlina.

Skogsmulle var rätt nöjd när vi gav oss ut på en liten tur på eftermiddagen innan kaffestunden.

Men den här bilden togs igår efter avgasbytet.


Inga kommentarer: