torsdag 7 april 2016

Kvarn-isch

Den här kvarnen är ett litet frågetecken, vad användes den till?

Vi gissade direkt på kaffekvarn tills vi fick se insidan..men utseendemässigt har den den lilla plastlådan, formen på kvarnen och framförallt den är inte så grov vilket den borde vara om det var en köttkvarn....eller istugg?

Provade en morot....den blev inte finmald....närmast att likna vid en biltugg..och perfekt för den unge som vill mala ner sina leksaksbilar....men det kan ju knappast varit meningen med denna kvarn made in Taiwan.

Har ni sett en sådan och vet vad den ska mala..krossa eller makulera.....pappersstrimlare på kontoret?





 

6 kommentarer:

Linda sa...

Vad spännande och jag har inte en blekaste, leksaksbilar=) du är för rolig..prova vetja=) kram

Herr Stömell sa...

Det där med morot var nog kanske inte så feltänkt - men du hade förutfattade meningar om slutresultatet.
Jag tycker att den ser ut som en s.k. tärningsskärare som används just för att tärna grönsaker.

FLAK sa...

Ne du Linda jag avstår nog men visst hade det varit intressant=)
Stömell: Och tärning...det blir mer av blandat kross....men jag är nog petig kanske=)
men i brist på annat så kör vi på grönsaksfixare...=)

Nattlorden sa...

Jag hade gissat på iskross själv, så om den inte är stark nog för det så förstår jag frågetecknet. Jag hade testat lite försiktigt med några iskuber.

Anonym sa...

Det är 100 % en iskross. Fick en väldigt liknande i studentpresent för ca 12 år sedan.

Den du har måste vara en något äldre variant av denna:
http://www.egenbar.se/mer-barutrustning/iskross-krom.html

Dock verkar skopan ha försvunnit på vägen.

FLAK sa...

Tack! och skopan har vi men den var kanske inte orginal så den fick inte vara med på bild...men nu är den plötsligt 100% originalpryl till iskrossen!!!
Tack svar.