onsdag 2 september 2015

Med hopp om bättring från Kapten Stofil..ja Herr Stofil hänger givetvis med på klagomålen.

Televerket tar inte sitt ansvar


Då min telefon varit ur funktion, har jag förgäves försökt få hit en reparatör. 

Inte nog med att dom ifrågasätter sitt ansvar för min telefonapparat; den impertinenta unga dam jag talade med föreslog att jag skulle ta med mig apparaten ifråga till närmsta "Teliabutik"! Vaförslag?

Hur skulle det gå till? Inte nog med att den är tung att bära (bakelit väger), den är ju till yttermera visso fast installerad i min hall, vilket man tycker att en Televerksanställd borde känna till.

När jag med stort besvär lösgjort och medfört min defekta telefon till en sån där "Telia-butik", så visar det sig att dom varken kan eller vill reparera den. 

 

I stället erbjöd man mig att köpa någon sorts knappförsedd tvålask i skär och grå plastic! "DEN HAR ÄVEN telefonsvararfunktion", var det lama argument man försökte lura mig med, som om jag inte skulle vara kapabel att svara själv!

Skulle jag behöva gå ut så gillrar jag upp en tjugofemöring på telefonapparaten; eventuell ringsignals vibrationer får denna att falla ner på hallbordet, vilket gör det enkelt att se om någon har ringt medan jag var ute.

Denna metod har fungerat i alla tider, men skulle någon trots det ha svårt att få tag på mig föreslår jag att vederbörande skickar ett brev. 

 

Med hopp om bättring från Stofilerna


Inga kommentarer: