lördag 23 oktober 2010

Polis.......


Vilken liten pojk har inte velat bli polis?..............motorcykelpolis? någon?....
Alla som sett en amerikansk polisserie med maffiga polisbilar ger mersmak
och man har ju sett en och annan polisserie...jag menar vem skulle inte vilja vara
Gunvald Larsson, Belker eller Kojac....

Och vad i hela friden ska denna tråden ta vägen? frågar sig vän av ordning....
jo FLAK har även han varit "aktiv" på en polismotorcykel...nån gång under 1974-
75........hur?

Jag körde för fullt i flera minuter med inlevelse....

Nja för någongång under 1974-75 hade man en visning på polishuset i Kalmar där man
fick spana på polisbilar och även motorcyklar och på en sån satt nu jag och min bror
på varsin BMW så fatta hur stolta och uppspelta vi var.

Så vem skulle inte säga nej till en tur på en 70 tals polis BMW....inte jag iallafall.

Bonusbild dock har denna inget med texten ovan att göra utom att det är en klassisk polisbil
på bilden hämtad från Huddinge.






2 kommentarer:

Lempa sa...

Kul...har också suttit på en sådan på 60 talet och det var en stor händelse...ska leta fram foto senare.

Larsson sa...

Varför öppnar ingen en retro polisstation? Komplett med finka och polisbil utanför. Kan man öppna bensinstationer så...