Scania Vabis Galanite
Det börjar med en tillbakablick....från 1972 och vardagsrumsgolvet där jag sitter med en Galanitejeep som jag nyss fått i födelsedagspresent men snett bakom står min brors Galanitescania.
Man kan ju lätt påstå att jag i vuxen ålder önskat att få tag på en dylik Scania då man är en hopplös Scaniadiggare och man tänkte att det där kommer aldrig att ske.
Då dessa Scania Vabis lastbilar tillverkade av Galanite är otroligt ovanliga och i det närmaste omöjliga att finna, just nu känner jag till fyra stycken ( meddela gärna om du vet om ett exemplar )
Som sagt nu finns plötsligt alla storlekarna hos oss och den störste mastodonten var den mest svårfångade.
Snygg samling!
SvaraRaderaMkt fina bilar. Min far har en sådan i samma fina skick så nu finns det 5 kända :)
SvaraRaderaHärligt Marcus och visst är dom FINA=)
SvaraRaderaHar en lastbil
SvaraRaderaUnknown
SvaraRaderaTummen upp för en till!=)
Hej, jag googlade på galanite scania och jag hade ju den största när jag var liten knubbig snorunge, önskar jag hade kvar den. Dock finns en F88 kvar.
SvaraRaderaVad kul att du har kvar Volvon och just Scaniabilarna är lite extra intressanta, Tack för din kommentar//David
Radera