Gamla bussar väcker minnen! T.ex. av bussen jag tog till skolan i Stockholms västra förorter i början på 60-talet. På den här länken finns en bild på när jag stiger på linje 118 någon gång på våren 1962. http://www.lsvedberg.se/misc/Buss118.JPG 'E' efter linjenumret betydde 'extra'. Det fanns turer märkta 'X' också, men jag kommer inte ihåg skillnaden mellan 'E' och 'X'.
Gamla bussar väcker minnen!
SvaraRaderaT.ex. av bussen jag tog till skolan i Stockholms västra förorter i början på 60-talet. På den här länken finns en bild på när jag stiger på linje 118 någon gång på våren 1962.
http://www.lsvedberg.se/misc/Buss118.JPG
'E' efter linjenumret betydde 'extra'. Det fanns turer märkta 'X' också, men jag kommer inte ihåg skillnaden mellan 'E' och 'X'.