Hmm vad?
Hittade denna lilla plastsak i en låda men vad är det för något? HG svensk tillverkning står det och då blir man ju lite intresserad.
En enkel pryl..virknål..blompinne för väldigt små blommor/växter...Amors borttappade pil...någon som kan hjälpa till att knäcka detta..och i ärlighetens namn så hade jag inte funderat en sekund över detta OM det inte stått svensk tillverkning, men typsnittet är ju gammalt och saken är ju kolsvart så intressant är den i all sin enkelhet.
Jag gissar att det är till att laga fiskenät med.
SvaraRaderaJepp, fisknät tror Larsson är ett bra svar.
SvaraRaderaJa jag har då inte en blekaste men det låter rimligt..Tackar=)
SvaraRaderaJust det. Det är en bindnål. Kallas också nätnål eller nätsticka.
SvaraRaderaDet skulle jag också ha vetat =), uppvuxen vid havet.
SvaraRaderaEn bötnål för att lappa garn.
SvaraRadera