Riven och utplånad.....
Statoilmacken på Norra vägen gick samma öde till mötes.
Preemmacken i rondellen i Nybro las ner, det var förövrigt Nybros största mack.
Och det som svider i hjärtat är att den gamla macken i Madesjö där Fina flaggan en gång vajade är nerlagd.
Butiken drivs vidare men pumparna är borta.
Men så är det och vi spanar vidare bakåt i tiden för det är vi bra på......
Stortorget i Kalmar
Fiskaregatan / Larmgatan


Härliga bilder från Kalmar ...
SvaraRaderaJag jobbade där på Lagerhaus för några år sedan och gillade verkligen staden Kalmar ...
Brukade gå runt på min lunch och fota och bara njuta.
Var det inte ett ställe som hette ''Kattrumpan''???
Det fanns också ett konditori inhyst i ett jättegammalt mysigt hus i centrala Kalmar ...
Där serverades alldeles underbara pajer av alla de slag!!! Mums!!!
Tack för din kommentar hos mig.
En sådan rödvit Taunus har Larsson ägt!
SvaraRaderaVisst var det trivsammare miljö förr
SvaraRaderaDu har inte någon info om Hydromacken som låg på Servicegatan 1 i Nybro?
SvaraRaderaNej tyvärr så har jag inga upplysningar om den Hydromacken
SvaraRadera